Godnatt kamrater.

Vaknade 09,05 i morse, slog upp ögonen och skrek rätt ut, som vanligt när jag försover mig, vet inte varför jag gör det men det blir som en chock liksom. I alla fall så skulle jag vara hos tandläkaren 09,20. So typical me, försova sig när det väl är någonting viktigt. Kastade mig upp ur sängen och väckte mamma som skjutsade mig till tandläkaren. Helt tomt i vänterummet, satt där helt själv och sov (hade inte vaknat riktigt än). Efter att fått vänta 10 minuter över min tid kommer det en tråkig tant med fötterna hasandes efter golvet (hatar när folk inte kan lyfta på fötterna), som tur var, var hon bara min riktiga tandläkares assistent eller något liknande, hade en kille, eller man kanske man ska säga. Gillar inte kvinnliga tandläkare, tyvärr. Eller har bara haft tjuriga tanter så jag vet inte hur det är att ha någon yngre. Min lilla titt in där tog exakt 4 minuter, kollade på klockan hela tiden faktiskt. Ska tillbaks nästa fredag för att laga en tand, å herregud..

När jag kom hem la jag mig ute och solade, men har blivit lite antisolning nu på sistone och tycker att det är för varmt att ligga för länge så jag måste sysselsätta mig med något. Zigge var ute och stekte han med så jag gav han mitt gosedjur jag vann i Sala så lekte han och jag med det. Förövrigt har han börjat höra lite mer nu, efter att vi konstaterade att han hade inflamation i öronen, vi bytte vetrinär, den andra var kass, hon sa att han började bli gammal och att hörseln började försvinna bara. Men icke då. Så hon åker vi inte till nå mer, kan hon glömma.

Efter en halvdag ute på gräsmattan åkte jag och mamma till Erikslund och Hälla, mamma var ute efter nya möbler till altanen men det var slut överallt, i alla fall dom hon ville ha. Jag köpte hårfärg så mamma har hållt på att dra upp slingor i mitt hår nästan hela kvällen känns det som, ni som känner mig vet ju hur tjockt hår jag har :(

Oj, vad jag jiddrar om massa skit, ska ta mitt vita huve (hade i färgen lite toooo long) och sova snart tror jag, puss på er.


Solnedgång på gotland, lite dålig kvalité, har inte ändrat formatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0