expect the best, be prepared for the worst, fuck what others think & do your own thing.

Jag skulle ju börja mitt andra jobb idag, gick inge vidare då jag blev inringd till ica. Bra att ha sin mor som chef, då går det lätt att ändra tider och styra lite själv, höhö. Så jag börjar där nästa vecka i stället. Ica frågade om några fler tider så jobbar nästan hela veckan.

Haha, hände en rolig grej nyss. Det började pipa som satan här nyss, jag var helt bombsäker att det var en av mammas alla pulsklockor/träningsklockor som hon köper hela tiden som piper varje timme eller halvtimme. Det här pipandet höll på riktigt länge och det lät sjukt högt. Mamma och pappa ligger ju och sover så ingen av dom vaknade av det, dom sover rätt djupt. Jag väckte mamma och snäste åt henne att fixa det här och hon var ju mest lost och fattade ingenting. Vi letade, men hittade ingenting, av någon anledning öppnade jag fönstret och då blev tjutandet ännu högre. Det kom alltså utifrån. Då blev mamma säker på att det var skyliften som vi har använt oss av till att måla huset. Så mamma väcker pappa som klampar ut på gården. Det var inte skyliften konstaterade vi.
Igår rensade mamma vår källare på sånt vi inte hann med när vi flyttade och det var skapligt många påsar och säckar med skit. Nånstans därifrån kom pipandet, pappa började tappa tålamodet och gick loss bland allt skit. Jag stod mest och garvade och undrade när jag skulle få se första lampan tändas hos grannen, för tro mig det pep RIKTIGT högt.
Till slut hittade min far boven till pipandet, ett brandalarm. Varför nu det pep? Inte en aning. Roligt var det i alla fall.

Nu ska jag sova.
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0