I love Ica.

Dagen började med brännboll på rocklunda, otroligt underhållande. Sen blev det lite kycklingsallad och mys i solen. Efter det blev det bowling som gick tvärdåligt.
Pappa hämtade mig och jag åkte direkt hem och hämta arbetskläder för att åka till Ica. Jobbade till halv 10. Det var en lugn kväll, väldigt skönt och ganska lättförtjänta pengar.
Idag har kyrkan ringt till mig 2 gånger, jag hade missat båda gångerna. Jag sökte jobb dit som nån trädgårdsgrej, så det kan ju handla om det. Är inte säker.. Men kul är det, för i sånt fall är det tredje jobbet som har tackat Ja till min ansökan. Nej hurrni fjärde för att när jag kom hem från Ica idag säger mamma att jag har ett städjobb om jag vill ha det, men jag måste kolla upp med tider och så om det passar annars måste jag tacka nej.
Förra sommarn var det knappt att jag fick något jobb, i år har jag kunnat välja mellan massor. Herregud, det är sjukt. Medans vissa inte ens får ett enda Ja liksom.

Det känns skönt att det är slutspurten i skolan. Dock har jag en klump i magen och det känns som det är massor jag har kvar att göra i skolan. Men jag vet inte, har inte så stor koll på det där.
I morgon får vi förhoppningsvis reda på nationella i matten, jag är nervös!

Nu ska jag göra i ordning mig för bädden.
Pussis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0